Mistä johtuu, että uudet leipämerkit maistuvat aina niin hyviltä, mutta jonkin ajan oltuaan myynnissä tuntuisi kuin niiden laatu heikkenisi? Onko se vaan, että itse kyllästyy kyseisen leivän makuun? Vai piteneekö vanhenevan tuotteen kiertoaika, ja leivät seisovat kaupan hyllyissä kauemman kittaantumassa? Vai joutuvatko vanhenevat tuotteet jollekin iänikuiselle leanmean-tehokuurille, joka riisuu tuotteista juuri ne piirteet jotka alunperin tekevät ne hyviksi? Vai siirtyvätkö tuotteen kehittäneet tyypit uusien haasteiden kimppuun jättäen kypsyvän tuotteen joidenkin muiden harteille(jotka eivät ehkä tajua kaikkia nyansseja)? Vai onko se vain leipätehtaan kikka vihjata kuluttajalle, että nyt olisi aika siirtyä kokeilemaan meidän uutukaista tuotetta (kuten f_king M$ taas tekee xp:n kanssa tän päivän uutisten mukaan). Dunno.
---
Why is so that everytime there is a new bread brand in the shop, it usually tastes very nice. But after a while, the same brand starts to taste very neutral and not so special. Is it because I get bored to the same ole taste or is it the circulation times which are getting longer when the product gets older? Or is the culprit some lean-mean-activity which starts when the production of a product matures? Or maybe the experts who developed the new product move on to new challenges and leave the maturing product to other people who don't understand all the fine details. Or then it is only the marketing people trying to hint that now it is the time to try the newer product (like f_king M$ is again doing with xp). Dunno.