joskus uusien ajatusten/ideoiden saaminen on helpompaa kaupungilla kuljeskellessa kuin työpöydän ääressä istuessa. luurit korville ja kaupungille lorvailemaan. työnantajien tulisi tunnistaa tämä uusi tapa tehdä työtä eikä pakottaa luovan työn tekijöitä tekemään sitä omalla ajallaan. luinkin tästä jostain "alan" opuksesta, että yksi tapa etsiä uutta perspektiiviä ajatuksiin on lähteä harhailemaan esim. taidenäyttelyyn, tai k-rautaan tai tavaratalon leluosastolle. sillä, mitä tavaroita osuu käteen ei niinkään ole väliä, kuin että mitä ajatuksia ne herättävät. jälleen itse itseäni lainaten, tällöin on tärkeää pitää se moleskine tai kommu siitä käden ulottuvilla, kun inspiraatio iskee. voi vain kuvitella mitä luovuudelle ja tuottavuudelle tekee se, että lähivuosina voi tähän kuvioon yhdistää vielä internetin hakukoneet, jotka tulevat olemaan käden ulottuvilla ja tukemassa hetken mielenjohteiden taustojen tsekkaamista.
---
sometimes it's easier to get fresh ideas while walking in the city centre rather than sitting in the office. take your headphones and off to the city centre. the employers should recognize this new way of working and not make employees to do it on their own time. read sometimes a innovation-type of book in which there was a recommendation to search new ideas just like this, wandering in the shops etc. it doesn't matter what stuff you find but the ideas and inspiration you get from those. again, quoting myself, it's imperative to keep those good ol' moleskines and communicators in hand when making these discoveries. one can just imagine what kind of innovation boost happens when we add the internet search machines to this picture, once they will be readily available to a mobile shop wanderer.