Wednesday, August 13, 2008

peace of mind

"konecranes-ratkaisuun päätyessäsi saat jotain aivan muuta kuin pelkän nosturin; saat mielenrauhaa."

näin siis mainostettiin lehdessä isoja teollisuusnostureita. Ja näinhän se on, saatat (työasioissa tai henkilökohtaisissa) tarkastella speksejä ja potkia renkaita. Mutta mistä oikeastaan olet kiinnostunut, on mielenrauha ja vaivattomuus. Et halua ostettavan tuotteen aiheuttavan pääsärkyä heti seuraavana päivänä. Tiedostavatko tuotteiden myyjät, että he ovat monta kertaa myymässä raudan ja softan sijaan jotain näin aineetonta, mielikuvia, ja mielihyvää?

--
Add on a newspaper:
"Konecranes - a solution which gives you not just a crane: it gives you a peace of mind"

so this was a way to advertise big industrial cranes. And so it is, you might examine the specs when purchasing something (professionally or for personal use). But what you are actually interested in, is predictability and ease of use. You don't want the product to cause you harm the next day. Do the salespeople recognize that what they are actually selling is something abstract, ideas and pleasure, instead of hardware and software and specs?